Blog 4B:
Het schooljaar 2016-2017 wordt feestelijk afgesloten met de klassenstrijd. Dit is een wedstrijd waarbij alle klassen van leerjaar 1 tot en met 5 tegen elkaar strijden voor de felbegeerde titel van beste klas van de school. In deze twee dagen durende strijd vinden heel veel verschillende spelletjes van allerlei vakken plaats. Bij deze spelletjes wordt rekening gehouden met de kwaliteiten van alle jaarlagen. Het is dit jaar al een groot succes, maar in dit stukje lichten we de plus- en minpunten toe, zodat het volgend jaar nog veel beter wordt.
De afgelopen twee dagen waren heel leuk. Er werd geopend met een parade waarin elke klas zich presenteerde en alle leerlingen liepen enthousiast mee. Dit was heel leuk omdat ze een goede indruk kreeg van hoe goed alle klassen hun best hadden gedaan. Vervolgens begon je met een drietal aan activiteiten. Deze liepen zeer uit een, wat leuk was omdat je telkens iets anders deed en het daarom niet saai werd. Ook op de tweede dag voerde iedereen drie activiteiten uit. Alle activiteiten waren, uitdagend en goed georganiseerd. Ook was dit een goede afsluiting van het jaar voor de leerlingen onderling.
Maar leerlingen vonden het niet fijn om twee uur in een lokaal te zitten en vertalen. Het leek veel te veel op wat we normaal in de lessen doen. Vooral als het zo warm is dan is het niet fijn om met z'n allen in een lokaal te zitten. Ook vonden mensen dat ze te lang met hetzelfde ding bezig waren en maar n een lokaal zaten. Als laatst vonden mensen dat de dagen veel te lang waren, vooral met het mooie weer.
Hieruit kunnen we concluderen dat de klassenstrijd succesvoller zal zijn als de dagen korter zijn, en verspreid over meerdere dagen. Verder moeten er actievere activiteiten komen die niet te veel lijken op wat we in de lessen doen, zodat we ook eens iets nieuws beleven.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten