donderdag 20 juli 2017

‘Het maakt mij echt niet uit wat ik aandoe, als het maar lekker zit.’



Door: Tjarda, Boaz, Anna, Britt, Dewi en Marit (2A)
Wij als leerlingen denken er vaak over na wat we aan moeten doen, maar hoe zit het bij onze docenten? Wij hebben het voor jullie uitgezocht.
Als eerste kwamen we langs onze klassieke talen docent; meneer van Vroonhoven. Hij droeg een beige broek en natuurlijk een lichtblauw gestreept overhemd, zoals bijna altijd. Op de vraag waarom hij dit deed, antwoordde hij lachend ‘Omdat ik dat mooi vind!’. Hij vond het erg leuk om model te zijn voor ons blog.

Als tweede liepen we onze fashionista mevrouw Jeliazkova tegen het lijf. Zij had wel lang nagedacht over haar kleding. Het was passend bij het onderwerp waar ze bij hielp, een muzikaal aquarel. ‘de vormen en kleuren passen mooi bij de tekeningen van de leerlingen’ vertelde ze blij.

Mevrouw de Ruijter zit op dit moment erg in een kledingcrisis. Tijdens haar zwangerschap van afgelopen jaar heeft ze weinig nieuwe kleding gekocht, en met haar nieuwe baby heeft ze daar geen tijd meer voor. ‘’Ik denk er altijd wel heel erg lang over na wat ik aan doe, omdat ik vroeger ook altijd keek naar de outfits van docenten, dan had een docent bijvoorbeeld alweer een Snoopie trui aan, en dat kon dan écht niet.

‘Ik let er vooral op dat ik niet twee keer dezelfde outfit draag, dat is zo saai voor jullie om te zien.’ vertelde meneer Thoolen. ‘Mijn stijl is sportief, maar ook leuk. Hoop ik.’

Maar er zijn natuurlijk ook docenten die er totaal niet over nadenken en alleen maar het eerste aantrekken wat ze tegenkomen. Mevrouw Balm, de gymdocente draagt op school gewoon altijd sportkleding, omdat ze daar makkelijk les in kan geven.

Zo zegt mevrouw Eijgenberger bijvoorbeeld: ‘Ja, dat jurkje zit heel erg lekker, en het ziet er toevallig dan ook nog best leuk uit, vind ik.’

Het verschilt dus erg per docent of ze veel geven om hun outfits. We willen graag de docenten bedanken dat we ze mochten interviewen en fotograferen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten